stanica Sarajevo
kolodvor Ploče
Nakon punih osam godina, voznim redom predviđena je željeznička linija Sarajevo – Ploče i obrnuto, od 1. jula do 28. augusta.
Kako su izvijestili iz HŽ Putnički prijevoz “s obzirom da su uoči prošlogodišnje turističke sezone održavani razgovori između ŽFBH i HŽPP-a o mogućnostima uvođenja sezonskih vozova između Sarajeva i Ploča, HŽPP je u novom voznom redu u plan stavio vožnju sezonskih vozova te će se ponovno pokrenuti razgovori s ŽFBH o mogućnostima i interesu putnika za potencijalno uvođenje sezonskih vozova”.
U HŽPP-u su se, istina, ogradili kako će se pri donošenju konačne odluke “uz komercijalne i tehničke uslove, voditi računa i o pandemiji koronavirusa”.
Ova vijest zasigurno će obradovati sve ljubitelje putovanja željeznicom, piše Rogotinski portal.
Prekidom putničkog prometa u decembru 2013., iako je prevoz tereta nastavljen, tada je bila završena priča koja je trajala više od 120 godina, jer je prugu od Sarajeva do Ploča započela Austro-Ugarska, nastavila Kraljevina Jugoslavija, a završila SFRJ.
Pruga je bila izgrađivana u više etapa i bila je jedan od najvećih prometnih i infrastrukturnih projekata prošlog stoljeća. Dugačka je gotovo 200 kilometara, sa 27 željezničkih stanica, 71 mostom i 106 tunela. Tuneli su dugački oko 37 kilometara, a među njima je, s preko tri kilometra, najduži Ivan, tunel prokopan kroz istoimenu planinu.
(mostarski.ba)
Vozom Sarajevo – Ploče
Nekada davno se iz Mostara vozom – ćirom moglo direktno do Beča u jednom, a do Podgorice, Dubrovnika i Ploča u drugom smjeru.
Nekada se noćnim skokom, vozom uveče polazilo iz Mostara, a budilo u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani.
Nekada je iz Ploča, preko Mostara za Sarajevo, i obrnuto, dnevno polazilo barem pet putničkih, brzih vozova, a uz to i nekoliko lokala do Konjica, gdje presjedalo dalje.
A sada, nakon osam godina pauze, vijest, da če se ljetos vozom moći ponovo između Sarajeva i Ploča, i obrnuto.
(spagos)