Motocikl Vespa, simbol talijanskog “Dolce Vita”, "slatkog života", slavi svoj 75. rođendan i uprkos "godinama" doživljava svoju drugu mladost i prodaje se bolje nego ikad. Ovih dana se širom svijetu obilježava se njen rođendan, koji je kod mnogih ljudi probudio puno nostalgije i sjete..
Italijanski poduzetnik Enrico Piaggio je godinu dana nakon završetka Drugog svjetskog rata patentirao jedno prevozno sredstvo, koje je za ono vrijeme bilo revolucionarno. Bio je to motocikl sa osmišljeno aranžiranim komponentama, kao što su branici i hauba, koji su pokrivali tehniku ispod. Time je bilo onemogućen dodir sa zagrijanim motorom za vrijeme vožnje, a ujedno se sprječavalo prljanje motora i vozača. Njene prednosti: bila je lagana, pokretna i vrlo jednostavna za vožnju.
Nakon skoro dvadeset godina fašizma i teškog vremena Drugog svjetskog rata ljudima je bilo potrebno više pokretljivosti, a Vespa im je upravo to omogućavala. Ljudi su nakon rata bili željni života i novih početaka.
Prve Vespe postizale su, za ono vrijeme, zadivljujućih 60 kilometara na sat, a na 100 kilometara trošile su samo dva litra goriva. Bile su brže od bicikla, manje komplikovane od motora, a štedljivije od auta. S vremenom su dolazile nove verzije sa poboljšanim karakteristikama. Vespa je lagano osvajala evropsko tržište..
Za njen 75 rođendan Vespa svojim ljubiteljima nudi nove modele, jedan je Vespa GTS, a drugi Vespa Primavera.
Pedesetih godina proškog stoljeća dobila je ulogu u mnogim filmovima. Jedan od njih je kultni film “Praznik u Rimu”, iz 1953. godine, sa Gregory Peckom i Auderex Hepburn u glavnim ulogama.
Kod nas je vespa dobila ulogu u našem kultnom filmu “Ljubav i moda”, iz 1960. godine, sa Bebom Lončar u glavnoj ulozi.
Kako se često opisuje, vožnja vespom donosi doživljaj “italijanskog načina života”.
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)