Formula1 je krenula prije 70 godina

Giuseppe Farina je bio pobjednik prve utrke Formule1 u istoriji, a održana je 13. maja 1950. godine.
Kada je Formula 1 prvi put startala u Silverstoneu, 13. maja 1950. godine, na startu je bio 21 automobil. Među njima nije bio tim Ferarija, ali su zato bila dva prava plemića. Pobjednik je bio iz Italije, jer je kasniji svjetski prvak rekorder, nije imao sreće sa svojim automobilom.
Kralj George VI, otac buduće kraljice Elizabete II, bio je prisutan, a sa njim više od 100.000 gledalaca. 21 vozač se postrojio za pozdrav, uključujući tajlandskog princa po imenu Birabongse Bhanudej Bhanubandh, ili kraće princa Bira, kao i belgijskog jazz glazbenika Johnnyja Claesa.
Bio je 13. maj 1950. Dan je prve utrke Svjetskog prvenstva Formule1. Početak kraljevske klase moto sporta, ali bez Ferarija. Ovaj tim je imao svoje automobile spremne tek za drugu trku Svjetskog prvenstva u Monte Carlu.
Vozači su u prosjeku bili stari oko 39 godina, a nije bilo pravila, da vozači imaju vlastitog trenera.
Možda je moguće, to je bilo vrijeme kada se heroji rađali na stazama, a čijim imenima se još uvijek klanjaju i današnje generacije.
Kasniji osvajač rekorda Formule 1, Argentinac Juan Manuel Fangio, pretrpio je osjetljiv poraz na startu u Silverstonu. Nije bio u stanju svog Alfa Romea doveze do cilja.
Pobjednik prve utrke bio je Giuseppe "Nino" Farina. U svom Alfa Romeu vozio je stazom u Silverstoneu prosječnom brzinom većom od 145 kilometara na sat. Tada je imao 43 godine. Italijan se kasnije okrunio prvim prvakom Formule1 – tri boda ispred Fangia.
Mjere predostrožnosti, onakve kakve se provode danas, nisu ni postojale. "Niko nije mogao ni pomisliti na posljedice nesreće", kasnije je kazao Sebastian Vettel govoreći o starim danima Formule1.
Godinu dana kasnije, Fangio je osvojio svetsku titulu, a nakon toga još četiri. Samo Michael Schumacher je dostigao Fangiov rekord, sa ukupno sedam trijumfa Svjetskog kupa, početkom ovog milenijuma. Fangio je umro 1995. godine u 84. godini – kada je Schumacher bio na putu ka tituli broj dva.
Počeci Formule 1 – nisu bili uporedivi sa današnjim trkama. "Kad ste u to vrijeme bili na startu, gotovo uvijek ste trebali očekivati vaš red", sjetio se jednom 92-godišnji bivši trkački vozač Hans Herrmann.
Te 1950. godine nije bilo tehničkih pomagala. "Imali ste kvačilo, akcelerator, kočnicu i volan koji ste koristili za vožnju ulijevo, udesno ili ravno."
Formula1 je savladala brojne krize – a sada je i nju zadesila Corona?
Svako ko se provoza kroz istoriju Formule1, od iovog storijskog 13. maja 1950., brzo shvaća da je Formula 1 uvijek nekako manevrisala kroz sve krize i skandale, a bilo ih je, od nesreće sa požarom Niki Laude, koji je umro prošlog maja, sjajni otrovni dvoboj između Ayrtona Senne protiv Alaina Prosta, doba Bernieja Ecclestonea uključujući i postupak podmićivanja, crni vikend Imole sa smrću Rolanda Ratzenbergera i ikone Ayrton Senna, kao i bizarna, neshvatljiva špijunska afera, za koju je McLaren tada dobio rekordnu kaznu 100 miliona dolara.
Tako će biti i 2020. godine. Pandemija korona virusa je zaustavila Formulu1, svi se nadaju nastavku početkom jula, ali je jedino izvjesno da je sve neizvjesno.
70 godina nakon Silverstona, Spielberg u Austriji bit će poprište prvih utrka sezone 5. i 12. jula. Prvi dvostruki start u istoriji Formule 1 uslijedit će dvije utrke u Silverstoneu 19. i 26. jula.
(web)

Komentariši