Ideja egzistira već nekoliko godina, a u stvari o tome se priča još od vremena, tamo od 1976. godine, kad je ukinuta ćirina pruga od Čapljine do Trebinja, i dalje preko Bileće, do Nikšića i Podgorice, nekadašnjeg Titograda. Kažu u turističke svrhe. A šta je sa privrednim resursima. Šta je sa željezničkom vezom sa Crnom Gorom. I Crnogorci su neke godine izrazili svoje interesovanje. Neko je izračunao da bi kilometar obnove, nove izgradnje, popravke postojeće infrastrukture koštao oko milion KM. Sto kilometara od Čapljine do Dubrovnika, sto miliona KM. Kad se posmatra gotov objekat, nije puno, ali kad se pogleda besparica, neizvedivo, mnogo para. Neko bi morao izračunati isplativost, i korist, odnosno dobit, napraviti čist račun. Vjerovatno bi se našao neki investitor, kad politika ne bi i u ovo duboko umješala svoje prste. Ovako, čekaćemo ishod i nadati se. Sve obnovljene uskotračne pruge, u BiH i u okruženju, bilježe pozitivne rezultate.
Ćiro novi turistički hit Hercegovine?
OBJAVA: Ponedjeljak, 25. studenog 2013. 8:18
IZVOR: Dnevni avaz
AUTOR: Sa.M.
Živopisna uskotračna pruga, koja je Čapljinu, zaleđe Neuma, Ravno i Trebinje, od 1901. do 1976. povezivala s Dubrovnikom, uskoro bi trebala biti rekonstruirana u turističke svrhe.
Obnovljeni kilometar ove željeznice, duge oko 100 kilometara, koštao bi skoro milijun maraka, s tim da pokretači inicijative za obnovu tvrde da bi se isplatio svaki kilometar, jer su uskotračne pruge u svijetu postale pravi turistički hit.
Ova željeznica, koja je do prije četrdesetak godina predstavljala svojevrsnu žilu kucavicu ovog područja, izgrađena je tada za potrebe austrougarske vojske. Njome je svakodnevno putnike i robu prevozio stari “ćiro”, kojim se, tvrde Hercegovci, tada moglo stići sve do Beča.
Ukinuta je 1976. godine preko noći, nakon čega je život u najjužnijem dijelu Hercegovine, naročito u Ravnom i zaleđu Neuma, počeo odumirati.
”Ideja je kvalitetna, no, jasno je da je i investicija ogromna. Postoje dionice koje bi se već mogle staviti u funkciju. Primjera radi, uz malo novca dalo bi se tako na dionici od Ravnog do Zavale osigurati turistički vlak, popularnog "ćiru", koji bi, zasigurno, bio velika atrakcija među turistima”, istakao je načelnik općine Ravno Andrija Šimunović.
Samo ta dionica duga oko 5,5 kilometara, istakao je Šimunović, koštala bi oko pet i po milijuna KM.
”To su znatna sredstva koja je u ovim uvjetima teško dobiti, ali je interesantna priča i siguran sam da ćemo s vremenom i to realizirati”, istakao je Šimunović.