Poslijednja vožnja i poslijednja žrtva
(tekst preuzet sa zeljeznice.net)
Malo o kraju uzane pruge Ploče-Sarajevo. Posljednji svečani vlak je krenuo iz Ploča u 7.30 sati. Lokomotiva je bila čašljinska 83-146 sa Kobelovim dimnjakom. Ista je bila na zasićenu paru. Sastav vlak je bio službeni + pet putničkih vagona. Strojovođa je bio iz Jablanice Alija Klepo a ložač Zdravko Ljoljić. Šef kolodvora u Pločama je bio Branko Brkan. Prometnik koji je otpremio vlak je bio Vlado Vrankić. Na tom svom posljednjem putovanju vlak je imao i posljednju žrtvu. Poginula je četrdesetogodišnjakinja Jela Jerković iz Kule Norinske. Taj jesenji dan bilo je kišovito. Ljudi su uz prugu nosili rakije, suhih smokava i drugog da počaste osoblje. Nesretnica je valjda htjel strojno osoblje počastiti u vožnji. Kišobran joj je zapeo za lokomotivu i nju je povuklo pod kotače. Vlak je stigao u Mostar sa 150 minuta zakašnjenja.
[IMG]http://i50.tinypic.com/8yxdug.jpg[/IMG]
.
[IMG]http://i48.tinypic.com/fwowg2.jpg[/IMG]
Od Mostara vlak je vukla lokomotiva serije 83 Đakuša. Broj neznam. Iz mirovine je doveden Mato Soldo koji je vozio do Konjica. Ložač je bio Salko Ćorić, oba Mostarci. Salko je kasnije još radio na pruzi od Čapljine prema Dubrovniku. U Konjicu su na vlak sjele tri lokomotive zupčanice serije 97. Na čelu je bila lokomotiva 97-029 a na njoj najstariji strojovođa Drago Medvid sa 94 godine. Po nekim podacima je Medvev, Nedvid, Nedved. Trebalo bi na groblje u Konjic otići i provjeriti ili u župni ured pogledati knjigu "Matica umrlih". Po prezimenu bi mogao biti porijeklom iz Slovenije, Hrvatskog Zagorja ili Češke. Naime prvi stručni radnici su dolazili od tuda, sa dolaskom željeznice. Iz Bradine je vlak vukla lokomotiva serije 85. Broj isto neznam. Strojovođa je bio Anton Slatinšek, Slovenac. Ložač je bio Mustafa Mujezinović, vlakovođa (vozovođa) Adem Kahriman, manipulant Luka Rajić i kondukteri Miloš Vujević, Nikola Krajišnik i Osman Hodžić. Vlak je navečer stigao sa dosta velikim zakašnjenjem u Sarajevo.
Inače posljednja lokomotiva zupčanica koja je bila na čelu vlak 97-029 nalazi se u Ausrtriji. to je u mjestu Frojach, u uskotračnom muzeju.
Inače posljednja lokomotiva zupčanica koja je bila na čelu vlak 97-029 nalazi se u Ausrtriji. to je u mjestu Frojach, u uskotračnom muzeju.
Preneseno sa www.zeljeznice.net
Priredio: Smail Špago